2007. november 14., szerda

Első lépések Spatialban

Az utóbbi napokban megint foglalkoztam kicsit a Spatiallal.

Létrehoztam egy adatbázist a Database Configuration Assistant és az oracle honlapon található útmutatók segítségével (erre nem lett volna feltétlenül szükség, ugyanis tlepítéskor felajánlja egy mintaaadatbázis létrehozását - ezt én kihagytam, gondoltam úgy az igazi ha magam csinálom).
A belépéssel volt egy kis problémám (SQLPLusszal szerettem volna dolgozni sysdba-ként belépve) ugyanis amikor felhasználónevet és jelszót kér hiába írtam be, "nem engedélyezett felhasználó" üzenetet kaptam, megintcsak Google segítséggel megtaláltam a megoldást, az SQLPlust a "sys as sysdba" indítási paraméterrel kel indítani és voilá már bent is voltam.

Kipróbálgattam alapvető dolgokat a múltkori doksi alapján. (Objektum létrehozása, relációk lekérdezése, különböző get függvényeket).

Nincsenek megjegyzések:

ubuntu countdown