2007. október 2., kedd

A kezdet

Letöltöttem az Oracle Database 11g-t. Elkezdtem olvasni az installhoz tartozó readme-t, és sajnálattal olvastam, hogy a Kubuntu hivatalosan nem támogatott disztró. Én viszont nem nagyon szeretnék megválni tőle. Úgyhogy hajrá, kb 1 percnyi google után találtam potenciális megoldást itt:
http://www.pythian.com/blogs/549/installing-oracle-11g-on-ubuntu-linux-704
Remélem működik.

UPDATE

A telepítés a fenti tutorial alapján látszólag hiba nélkül (egy java Exception dobást nem számolva, ami csak egy próbálkozáskor történt, másodikra nem) véget ért. Néhány szükséges csomag neve változott a tutorialban leírtakhoz képest (ezek kiváltói, helyettesítői google segítséggel könnyen fellelhetők), - de ez betudható annak, hogy az 7.04-es ubuntuhoz készült nálam 7.10beta fut, - esetleg újabb verzió van, de ezek csak apróságok. Szóval úgy tűnik föl lehet varázsolni Kubuntura is, nem csak a hivatalosan támogatott disztrókra.

1 megjegyzés:

Sárecz Lajos írta...

Gratulálok a sikeres install-hoz. Egyébként az hogy nem támogatott egy disztribúción az Oracle csak annyit jelent, hogy Oracle support-tól csak akkor kapsz segítséget, ha az ott felmerülő hibákat tudod reprodukálni támogatott platformon is. Ennek persze az az oka, hogy a nem támogatott disztribúciókon nem végez az Oracle tesztelést, így jöhetnek váratlan hibák akár telepítés során is. Szerencsére ebben az esetben nem volt komolyabb gond.
A munkatervedet viszont nem érem el, mert jelszót kér, esetleg feltehetnéd valami publikus helyre, és belinkelhetnéd ide.
Köszi!
Lajos

ubuntu countdown